8 Nisan 2009 Çarşamba

GAFUR UZUNER

Lebriz' de dolanırken bu kırmızı laleler çok dikkatimi çekti ve hemen kime ait olduklarını bulmak istedim. Beni bilenler , lale takıntımın ne boyutta olduğunu bilirler:) Bu tanıdık yüzü sizlerle de paylaşmak istedim.
Ankara`da doğdu. Resme ortaokul yıllarında Devlet Güzel Sanatlar Galerisinde, Eşref Üren ve Osman Zeki Oral`dan dersler alarak başladı.
1980 yılında Gazi Eğitim Enstitüsü , Resim bölümünden mezun oldu.Resmin yanı sıra; Devlet Konservatuarı ve DTC Fakültesi Tiyatro kürsüsün`den hocaların nezaretin`de Ankara Halk Eğitim Merkez`inde dört yıl süren uygulamalı oyunculuk eğitimi aldı.
1981 yılında Vakko Sanat Galerisindeki karma sergiyle, sergi serüvenine başladı.Aynı yıl İstanbula yerleşip Şan tiyatrosunda Haldun Dormen`in Yönettiği müzikallerde oynamaya başladı. 1984 yılında Taksim Sanat Galerisinde ilk kişisel sergisini açtı. Sonraki yıllarda da, çeşitli kentlerde 20 kişisel sergi açtı. Karma sergilere katıldı.
Tiyatro ve Televizyonda oyunculuk çalışmalarını da sürdürdü. Beş yıl Şile Bezi Kültür Sanat Festivalinin genel sanat yönetmenliğini yaptı.Resimleri; Tema ve Türkiye Kadın Sağlığı Vakfı tarafından basıldı.Ulusal ve uluslararası sanat fuarlarına katıldı.Yurt içinde ve yurdışında çok sayıda kişi ve kuruluşlarda resimleri bulunan Gafur Uzuner, resim ve oyunculuk çalışmalarını halen istanbul`da sürdürüyor.
Onun yüzü bizim kuşak iyi tanır aslında...
Detaylı bilgi için tabii ki http://lebriz.com a tıklayın lütfen...
Güzellikleri paylaşmak adına :)

2 yorum:

Ödül den.. dedi ki...

Resimdeki laleleri gelinciğe benzettim desem güler misin :)

sarı laleler dedi ki...

evet kesinlikle, belki de öyledir..
bendeki tam takıntı canım kabul ediyorum:)